بهترین جراح سرطان سینه در کرج

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین]

سرطان سینه

یکی از رایج ترین سرطان ها، در میان خانم ها ، سرطان سینه است. این نوع  سرطان در بافت های سلولی سینه آغاز شده و به صورت توده ایی در یکجا جمع می شود. البته که آقایان هم دچار چنین بیماری می شوند، اما آمار کمتری از این بیماری به آقایان تعلق دارد.

هر چه این بیماری زودتر تشخیص داده باشد و بیمار همکاری های لازمه را داشته باشد روند درمان سریع تر پیش می رود.

تومور های سینه ، به دو نوع خوش خیم و بد خیم تقسیم می شوند، در تومور های خوش خیم نیازی به شیمی درمانی یا پرتو درمانی ندارندو صرفاٌ طی یک عمل جراحی  با برداشتن تومور ، بیماری خاتمه می یابد. البته که این دسته از بیمار ها هم به چکاپ و رسیدگی  پی در پی نیاز دارند، نکات مراقبتی را باید رعایت کنند و مدام تحت نظر پزشک باشند.

اما دسته دوم تومور های بدخیم که امکان عود بالایی دارند، به شیمی درمانی و پرتو درمانی نیاز است تا جلوی رشد تومور گرفته  شود  و بافتهای تومور سرطانی تخریب گردد.

بهترین جراح سرطان سینه

راه تشخیص سرطان سینه

یکی از اصلی ترین، راه های تشخیص سرطان سینه انجام ماموگرافی است و از دیگر راه های تشخیص انجام آزمایش خون، و تصویر برداری های مانند: سونوگرافی و ماموگرافی  و نمونه برداری بیوپسی است.

لمس توده با معاینات اولیه توسط پزشک.

علائم اولیه تشخیصی سرطان پستان

  • خارج شدن فرم سینه از حالت پرتقالی شکل خود
  • فرو رفتن نوک سینه به سمت داخل
  • ترشح ماده ایی شبیه به شیر از نوک سینه
  • تورم در ناحیه ی زیر بغل
  • خارش
  • سوزش
  • احساس شیء کروی شکل در زیر پوست سینه

علت ایجاد سرطان سینه

عوامل محیطی، مصرف بیش از حد فست فود، غذا های صنعتی و کنسروی ناسالم، وراثت و ژنتیک، مسبب بروز سرطان سینه هستند.

  نگاهی اجمالی به جراحی سرطان سینه

در انجام عمل جراحی سرطان سینه ، جراح سرطان سینه  ابتدا با بررسی هایی در خصوص اقدامات انجام شده توسط پزشک متخصص آنکولوژی، اقداماتی همچون کموتراپی(شیمی درمانی) قبل از جراحی که به منظور کوچکتر شدن و تخریب تومور سرطانی، صورت می گیرد. و سپس آزمایشات لنفوسیتی، خونی و هورمونی پیش از جراحی ارزیابی شده و با آگاهی از وضعیت سرطان در پستان بیمار وارد اتاق عمل شده و اولویت جراحی سینه ابتدا با حفظ سینه است و اگر تومور کوچک بوده و سایز سینه بیمار بزرگ باشد تا حدودی بافت های سالم حفظ می شود  و فقط غدد و نواحی درگیر شده  برداشته می شود، و اگر در سینه بیمار تومور های متعددی وجود داشت و سایز و حجم سینه کوچک بود، کل پستان برداشته می شود و بعد به درخواست بیمار به منظور تقویت روحیه بیمار، در عمل بعدی پروتز  سینه کار گذاشته می شود.

بهترین جراح سرطان سینه

 بهترین جراح سرطان سینه

بهترین جراح سرطان پستان کسی است که با کمترین عوارض ، عمل جراحی سینه را انجام دهد به صورتی که بیمار دچار عواقب بعد از عمل نشود.دکتر روناک تمدن جراح عمومی در کرج  به خانم ها و آقایانی توصیه می نمایند تا با مشاهده هر یک از علائم حتما به متخصص سینه برای معاینه و پیشگیری و در صورت ابتلا برای درمان مراجعه نمایند. همچنین در انتخاب جراح سینه خود دقت نمایند تا بهترین نتیجه را دریافت نمایند.

بیماران مبتلا به سرطان پستان با توجه به اهمیت بیماری شان باید تلاش کنند با انجام تحقیقاتی ، بهترین جراح سرطان سینه را پیدا کنند و از سوابق پزشکی و تعداد عمل های موفق آمیز، جراح خود با خبر شوند ، تا با اطمینان خاطر و کاهش نگرانی ، این عمل مهم را به خوبی پشت سر بگذارند.

 اقدامات لازمه  قبل از انجام جراحی سرطان سینه

  • با پزشک جراح خود قبل از انجام جراحی سینه صحبت کنید تا اضطرابتان کاهش یابد، و از درمان قطعی خود اطمینان حاصل کنید.
  • از عوامل استرس زا دوری کنید چون باعث می شود به طور ناخواسته تومور رشد بیشتری داشته باشد.
  • بهترین جراح را انتخاب کنید.
  • مدارک و پرونده های پزشکی تان را به طور کامل در اختیار جراح تان قرار دهید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید ، با جراخ تان در میان بگذارید.
  • حداقل از دو هفته قبل از انجام جراحی، از استعمال دخانیات، مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • اگر درد خفیفی احساس می کنید فقط از قرص استامینوفن معمولی استفاده کنید.
  • در هر صورت تمامی مسائل و مشکلات خود را برای پزشک تان مطرح کنید از نگرانی هایتان حرف بزنید، تا به شما آرامش بدهند و آرام تر در جهت درمان پیش بروید.

انتخاب بهترین جراح سرطان سینه از مهمترین موارد درمانی است که می تواند در بهبود روند درمان کمک کننده باشد.

زیرا این انتخاب مهمترین انتخاب بوده و می تواند از عوارض درمان و جراحی تا حدود زیادی بکاهد و بیمار دوره ناهت بهتری را پیش رو داشته  باشد.

انتخاب بهترین جراح سرطان سینه از مهمترین موارد درمانی است که می تواند در بهبود روند درمان کمک کننده باشد. برای دریافت وقت مشاوره از خانم دکتر روناک تمدن می توانید با شماره های  36604656- 32517579- 026 تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید از اینستاگرام دکتر تمدن دیدن فرمایید.

 مراقبت های بعد از جراحی سرطان سینه

  • مراقبت از جای عمل و نواحی جراحی شده به مهارتی نیاز دارد و کسی که هیچ تخصص و تجربه ایی در این خصوص ندارد نمی تواند به نواحی جراحی شده دست بزند ، پس پانسمان را باید تکنسین تعویض کند تا بیمار دچار عارضه ایی نشود.
  • پس از جراحی از مخزن (درن) برای تخلیه خون آبه و مایعات اضافی سینه استفاده می کنند، از لوله های درن نیز باید مراقبت کنید تا لوله های درن خم نشود، در صورتتا شدن این لوله ها خون آبه ها و مایعات به سینه بر می گردد و احتمال بروز عفونت نیز وجود دارد.
  • برای استحمام پس از جراحی، باید از جراح خود مشورت بگیرید.
  • کشیدن بخیه حتماٌ توسط پزشک انجام شود.
  • از ورزش های و فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • به روی شک و پهلو نخوابید، چون به نواحی جراحی شده ، فشار وارد می کند.
  • به صورت مداوم و پی در پی چکاپ های لازمه توسط پزشک انجام شود.
  • از تماس داشتن با اشیاء کثیف اجتناب کنید، چون باعث بروز عفونت می شود.

 دوران نقاهت جراحی سرطان سینه

دوران نقاهت بیماری ها بسته به شرایط جسمی و روحی بیمار دارد، پس برای تسریع در روند بهبودی بیمار باید از روحیه بالایی برخوردار باشد و همچنین امید به زندگی از مهمترین فاکتور هایی است که بیمار مبتلا به سرطان به آن نیاز دارد تا باو رهاتی کهنه را دور ریخته و مطمئن باشدکه امروزه روش های درمانی نوینی برای درمان سرطان به وجود آمده است.

نتیجه گیری

پزشکان به تمامی خانم ها و زنانی که دوران بارداری و شیردهی راطی کرده اند توصیه می کنند، از 30 سالگی به بعد به مداوم و دوره ایی چکاپ های مربوط به سینه اعم از: سونوگرافی ، ماموگرافی، آزمایش خون را انجام داده تا از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرده و یا در مرحله اولیه آن کنترل شود.

دکتر روناک تمدن

متخصص جراح عمومی و دارای بورد تخصصی، دارای گواهی نامه دوره تکمیلی بیماریهای پستان از مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی متمرکز در جراحی های درمانی پستان (تشخیص و نمونه برداری از توده های خوش خیم و بد خیم و جراحی های درمانی)

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
Call Now Button